Strikkebok: «Strikk skjerf, halser, småsjal»

Denne boka er dessverre ikke lenger i salg.

For andre strikkebøker, se siden Strikkebøker på norsk.

Strikk skjerf, halser, småsjal

Av Ann-Mari Nilsson

Denne boka er oppfølgeren til «Strikk luer, votter, sokker».

Her finner du 45 ulike design på skjerf, sjal, halser og hetter i en stor variasjon av teknikker: Alt fra enkel rillestrikk til fletter, relieff- og hullmønster.

Oppskriftene tar ikke utgangspunkt i noe bestemt garntype, i stedet er det oppgitt garntykkelse og pinnestørrelse.

Alle modellene er også vist med flere alternative fargekombinasjoner,

En fin bok med grunnoppskrifter man selv kan utforske og sette sitt eget preg på.

Strikk skjerf, halser, småsjal

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

Høstsalg hos Tanum, 24 strikkebøker nedsatt
Salg på strikkebøker hos Ark

Annonse: Tilbud på garn

30 % på Drops Merino Extra Fine hos Adlibris
30 % på Drops Big Merino hos Adlibris
30 % på Drops Baby Merino hos Adlibris
20 % på Dale Garn Alpakka Forte hos Adlibris
20 % på Dale Garn Baby Ull hos Adlibris
20 % på Dale Garn Lerke hos Adlibris
20 % på Dale Garn Lille Lerke hos Adlibris

  1. I denne boka av Ann-Mari Nilsson har det dessverre sneket seg inn noen feil, sikkert ikke fra Nilssons side, men under oversettingen/trykkingen av den norske utgaven. Her f.eks.: Side 59, «Blonde», der beskrivelsen av 6. pinne er feil/mangelfull. Pga denne feilen er det faktisk umulig å gjennomføre dette prosjektet hvis man ikke er strikkeekspert og kan legge til de manglende opplysningene selv. For det første mangler denne opplysn.: «Gjenta *-* 14 ggr», og for det andre er deler av den midterste beskrivelsen på denne pinnen utelatt, noe som medfører at det blir noen masker til overs som man ikke aner hvordan man skal strikke.