Sett i Oslo, en kald lørdag i januar

Når jeg er på farta i byen har jeg aldri dårligere tid enn at jeg legger merke til hva folk har på seg av hjemmestrikkede klær.

Det er alltid gøy når man kjenner igjen noe man har strikket selv, eller sett oppskrift på i et hefte eller på nett.

Lørdagen som var hadde folk kledd ordentlig godt på seg her i Oslo, og dette er noe av det jeg observerte:

♥ Tre små gutter med den elleville lua Fish Hat [Dead or Alive?] av Thelma Egberts.

♥ Flere ungjenter og kvinner med halsen Thermis av Kristen Patay.
En av jentene hadde satt på Flower Power-knapper fra Snella og Petronella, det var veldig fint!

♥ En ungjente med Endpaper Mitts av Eunny Jang.
Helt nydelige er de, men det så veldig kaldt ut akkurat denne dagen!

♥ En ung gutt med halvlangt hår og noe som så ut som en Calorimetry av Kathryn Schoendorf.

♥ En annen ung gutt med lua We Call Them Pirates fra Hello Yarn.

Og selvsagt: En hel skokk med småbarn med variasjoner over temaet Blånisseluer 🙂

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

Tilbud på strikkebøker hos Adlibris
Strikkeboksalg hos Haugen Bok

Annonse: Tilbud på garn og utstyr

15 % på mohairgarnet Dale Garn Line Langmo Påfugl
15 % på Dale Garn Lanolin Wool
15 % på Dale Garn Alpakka Forte
10 % på refleksgarn
Opptil 25% rabatt på garnpakker fra Create with Adlibris
Tilbud og utsalg hos Rito Garn & Hobby
Outlet Garn: Garn til lave priser hos Adlibris

  1. heihei.
    lyst å være med påen liten morsom konkuranse på siden min, bli med da, dettte er bare gøy, og mulighten for å vinne noe fint, den er veldig aktuell.
    ha en fin kveld videre

  2. Hei, Strikkepiken. Takk for fine tips – har fått fullstendig strikkedilla for tiden, på små plagg som går raskt å strikke, og som ikke innebefatter fler farger… Likte spes Thermis til Kristen Patay, har gått inn på nettsiden hennes og prøvd å kjøpe mønsteret, men får det ikke til!!! Noen tips til meg?

  3. Det var tydeligvis betalingssystemet som hadde «krøllet» seg litt – nå har jeg kjøpt og fått oppskriften, og skal ut i dag og kjøpe garn :o)