Ny strikkebok: Selbuvotten

Nå i november kom boka «Selbuvotten: Vakre mønster frå ein norsk strikketradisjon».

Selbovotten

Boka er en oversettelse av den amerikanske forfatteren Terri Sheas bok «Selbuvotter: Biography of a Knitting Tradition» fra 2007.

Selbustrikking og Selbuvotten er godt innarbeidede, nasjonale begrep. Da Nitimen i 1991 kåret Norges nasjonalsymbol, kom Selbuvotten på tredjeplass, bak brunosten og «Kjerringa med staven».

Vottens historie startet i 1856/57, og de titusenvis av vottene som har vært strikket siden den gang har ført til at strikking har vært en av bygdas viktigste inntektskilder.

«Selbuvotten: Vakre mønster frå ein norsk strikketradisjon» er den første store boka om den vakre og tradisjonsrike Selbuvotten.

Her får du vite alt du trenger for å komme i gang med å strikke votter i ulike mønster og farger.

Boka inneholder både kulturhistorisk stoff om de kjente vottene, og en enkel innføring i strikketeknikken.

Over 30 oppskrifter på ulike Selbuvotter gir deg fremgangsmåten trinn for trinn.

Boka er illustrert med fargebilder og mønsterskjema.

Lenkene i dette innlegget er annonselenker.

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

Maisalg hos Adlibris
Maisalg hos Norli
Maisalg hos Tanum
Maisalg hos Ark
Maisalg hos Haugen Bok

Annonse: Tilbud på garn

Garnsalg hos Adlibris
Rito Garn & Hobby fyller 7 år, med mange gode tilbud

Annonse: Andre tilbud

25 % på strikkekrus hos Christiania Glasmagasin