Julegavetips: Kjøp dette til strikkegale jenter og damer!

Mangler du ennå julegave til din strikkegale kone eller kjæreste? Mor eller datter? Bestemor, oldemor, eller kusine? Venninne, kollega eller bekjent?

Ikke fortvil, vi vet hva strikkegale kvinnfolk ønsker seg!

I den første luka i adventskalenderen, vår ba vi deltagerne fortelle hva de ønsket seg til jul.

Her kommer noen av de godt over 2000 svarene vi har fått hittil:

Boka «Selbuvotten»
Kristin, Unn, Monica – og nesten alle andre – ønsker seg boka «Selbuvotten» av Terri Shea.

GARN! GARN! GARN!
Mette, Linda, Helene – og nær sagt alle andre – ønsker seg garn.
Vil du kjøpe dette til dem på nett, finner du mange nettbutikker for garn her.

Knapper fra Snella & Petronella
Silje, Stine og Kornelia er tre av mange som ønsker seg knapper fra Snella & Petronella.

Tid til å strikke!
Mange uttrykker at de ønsker seg mer tid til å strikke og drive med annet håndarbeide.
Magni hadde et konkret forslag her. Hun ønsker seg rett og slett:
«Klippekort på tid til å sitte heilt i ro å strikke utan at nokon masar.» 🙂

iPod touch
Wenche og Oda Elise ønsker seg en iPod touch med ingravert navn, for å kunne lagre oppskrifter på.

Garn fra Pickles
Line, Vibeke og Elise er tre av mange som ønsker seg garn fra Pickles.
Et hett tips her kan være å kjøpe et gavekort.

Strikkebøkene til Tine Solheim
Cathrine, Heidi og Lisbeth er tre av mange som ønsker seg Tine Solheims bøker «Maskeball» og «Maskepi».

Lydbøker:
Mona, Kristin og Vivian er tre av mange som ønsker seg lydbøker å høre på mens de strikker. «Panserhjerte» av Jo Nesbø, «Den urolige mannen» av Henning Mankell og «Hundre år» av Herbjørg Wassmo later til å være blant favorittene.

Strikkepinnemålene «i needle u»
Aina, Kikki og Ingrid er tre av mange som ønsker seg strikkepinnemål-mennene «i needle u» fra Måke & Kråke.

«Strikkeboka» av Gerd Fjellanger
Liv, Janne og Randi er tre av mange som ønsker seg boka « Strikkeboka» av Gerd Fjellanger.

Abonnement på Allers
Vigdis ønsker seg et abonnement på «bladet Allers»:
«Jeg synes det er så veldig mye bra oppskrifter der … men så glemmer jeg så ofte å kjøpe det. Så nå vil jeg ha det i postkassa!»

Alpakkanål fra Du Store Alpakka
Unni og Sigrid ønsker seg alpakkanål til å ha på sjal.
PS: Unni sier at det godt kan følge med et sjal! 😉

Medlemskap i Norges Husflidslag
Vivian og Merethe ønsker seg medlemskap i Norges Husflidslag.

Bøker med oppskrifter til baby
Mona, Lina og Gerd er bare tre av mange som kan fortelle at de skal bli bestemor på nyåret, og dermed ønsker seg bøker med oppskrifter på babytøy.
Da må jo «Strikk til nøstebarn» av Kathrine Gregersen være et hett tips.

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

«Strikk din egen julegenser» av Siv Dyvik - Kun 149,- hos Ark
«Villmarksgensere» av Linka Neumann - Kun 169,- hos Ark
Salg på strikkebøker hos Ark

Annonse: Tilbud på garn

10 % på Istex Lett-lopi hos Adlibris
15 % på Novita 7 Brødre ullmiksgarn hos Adlibris

One comment