Islandsk strikk

Dette er den første strikkeboka på norsk med islandske mønster, og jammen er den stappfull av vakre plagg!

Oppskriftene er fra 1950-tallet og fram til i dag, og er laget i samarbeid med den eneste garnprodusenten på Island; Istex.

Her finner du 60 tradisjonelle, men også moderne, oppskrifter for kvinner, menn og barn.

Det er mange varianter av den klassiske islandske ullgenseren, men også tilbehør som sokker, votter og skjerf.

Islandsk strikk

Du kan bla i boka her:

Lenkene i dette innlegget er annonselenker

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

Arne & Carlos' klassiker «Julekuler» - Kun 79,- hos Adlibris
«Strikk din egen julegenser» av Siv Dyvik - Kun 149,- hos Ark
«Villmarksgensere» av Linka Neumann - Kun 169,- hos Ark
«Hundestrikk» av Randi Lauvrak - Kun 149,- hos Haugen Bok
Salg på strikkebøker hos Ark

Annonse: Tilbud på garn

15 % på Novita 7 Brødre ullmiksgarn hos Adlibris
14 % på refleksgarn fra Gjestal hos Adlibris

3 comments

  1. Hei! Jeg er så heldig å ha denne boka og er kjempefornøyd. Strikker nå genseren «Ljúfa», str M, og mener det er feil i antall masker på bolen etter fellingene. Etter 4 fellinger med 8 masker felt pr omgang det skal felles, sitter jeg igjen med 144 m. I oppskriften står det 152. Etter å ha talt og regnet nøye ut, skal du etter 4 fellinger på bolen sitte igjen med 144 masker, som når da blir delt i fram og bakstykke sitte med 72 masker i stedet for 76 masker. Finner jeg rettelser fra denne boka noen plass?

    Med vennlig hilsen
    Hanne Johansen