Genser til ski-VM 2011 i Holmenkollen

Siden 1956 har Dale of Norway, i samarbeid med Norges idrettsforbund, laget gensere til VM og OL.

23. februar 2011 starter ski-VM i Holmenkollen, og slik ser VM-genseren for 2011 ut:

VM-genser 2011 HolmenkollenBilde lånt fra dalegarn.no

Genseren ovenfor er den offisielle ferdigstrikkede varianten. Varianten man kan strikke selv er noe enklere.

Om du vil se flere av modellene, hent ned en pdf av katalogen her.

Oppskrifter og garn til VM-genseren får du kjøpt hos Dalegarns forhandlere.

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

Strikkeboksalg hos Haugen Bok

Annonse: Tilbud på garn og utstyr

20 % på Adlibris Merino
20 % på Adlibris Alpaca
Tilbud og utsalg hos Rito Garn & Hobby
Outlet Garn: Garn til lave priser hos Adlibris

  1. Ble SKIKKELIG skuffet over at mønsteret oppå skulder + ved glidelås ikke var i heftet…
    Kjøpte garn,mønster og tilbehør, å gledet meg til å sette i gang…
    Liker utfordringer, så hvis noen kan ta et nærbilde av skulder og glidelås på den maskinstrikkede modellen blir jeg VELDIG glad!!!

  2. Er enig med Wenche. Det kan vel nesten kalles lureri av DALE-garn!
    Genseren på 1. side er kjempefin, også med innsnittet under armen. Uten – så kjedelig at jeg ikke gidder å strikke den hvis jeg ikke får tak i oppskriften på dame-genseren på 1. side.

  3. 1.Hvorfor er det bilde av gensere på utsiden av strikkeoppskriften som ikke er medtatt i heftet?
    2. Dårlig beskrivelse av mønster/armlengde på ermet.Antar at de fleste strikker inn hele mønsteret..?
    3.Feil i mønsteret på bolen.
    Nei Dale – dette holder ikke mål !
    Måtte rekke opp flere ganger og flere med meg. Dette er faktisk en «snakkis» blandt strikkeglade damer.Neste gang velger jeg en annen leverandør – Wenche

  4. Er så enig. Juks og fanteri. Er det noen som har funnet oppskriften på den på bildet, med glidelås og mønster på skulder, ville jeg være veeeeeldig takknemling om å få beskjed.

  5. Takk for advarslene, damer. Jeg synes genseren som Oddvar Brå har på reklamen så så fin ut at jeg gjerne ville strikke den. Men etter å ha sett kommentarene her inne tror jeg at jeg vil spare de pengene og heller finne meg noen andre mønstre fra andre leverandører.

  6. Det står på s. 3 i oppskrifthefte at genserne som er avbildet på forsiden i strikkeheftet «avviker designmessig noe fra håndstrikket variant, som er gjort mer strikkevennlig».
    Så det finnes nok ikke mønster til disse for håndstrikking. Men det burde dere ha kanskje ha blitt gjort oppmerksom på når dere kjøpte mønster og garn.

  7. Hei
    Eg lurte berre på om mønsteret har blitt rettet på,slik at beskrivelsen samsvarer med biletet på mønsteret?
    Ingeborg

  8. Hei!
    Jeg ringte Dale garn og spurte. Finnes ikke oppskrifter på de genserene,men de har mønster diagrammene, fik de tilsendt på mail fra Dale

  9. jeg kjøpte hefte i dag og var glad og fornøyd med at jeg endelig hadde funnet en genser jeg likte, men til min forskrekkelse fant jeg ikke forsidens mønster og begynte å lese at mønstrene for håndstrikk ville variere litt fra bilde med marit b. følte at dette var lureri fra dale.

  10. Er enig kunne gjerne tenkt meg den genseren marit har på seg! Er det noen der ute som kan tenke seg å maile meg mønsteret til baby/barnegenseren?

  11. Det er idiotisk at andre skal avgjøre om et mønster er for vanskelig for deg.
    Skulle gjerne fått tak i oppskriften (på forsiden av heftet) på vm-genserne 2011

  12. or for tiden i USA. Har en del Dale babyull garn med meg for strikking til barnebarna. Mangler oppskrift på Fanajakker til de små på 6mndr og 2 år. Noen som vil scanne og sende meg på mail?

  13. Hadde en liten diskusjon med dalegarn ang oppskriften på genseren på forsiden! Kan ikke forstå hvorfor de får lov til å ha den på forsiden da oppskriften ikke fins i heftet. Iallefall fikk jeg diagrammene tilsendt, og med en dyktig mor så ble det genser på meg! Strålende fornøyd, og mamma mente at den var ikke så vanskelig å strikke som dalegarn skulle ha det til.

  14. Har lenge lett etter oppskrift på holmenkoll genseren 2011, må virkelig si jeg er skuffet over at den ikke kan kjøpes som PDF på nett.

  15. Strikker Holmenkollen genseren med rundt bærestykke men d e en brett på mønsteret når eg skal begynne å felle etter diagrammet ,er d noen som har d? Er kommen til : Gjenta fellingene med 1 så er d en brett så eg ser ikke hva som står.

  16. Jeg bor i USA og er paa jakt etter moensteret til denne VM genseren fra NOrges Ski forbund fra 2011. Om noen har oppskriften ville jeg sette veldig pris paa det om du kunne email den til meg paa Kasdalvinci@gmail.com