Dagens gratisoppskrift: Hjerteteppe

Hver dag legger vi ut tips om en gratis strikkeoppskrift. Noen ganger er det en ny oppskrift, andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen.

Dagens oppskrift: Hjerteteppe av Quiltehuset

NB: Lenka i innlegget over fungerer ikke lenger, men du finner oppskriften her (Hentes ned som PDF)

Foto: With love by Ane

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

Høstsalg hos Tanum, 24 strikkebøker nedsatt
Salg på strikkebøker hos Ark

Annonse: Tilbud på garn

30 % på Drops Merino Extra Fine hos Adlibris
30 % på Drops Big Merino hos Adlibris
30 % på Drops Baby Merino hos Adlibris
20 % på Dale Garn Alpakka Forte hos Adlibris
20 % på Dale Garn Baby Ull hos Adlibris
20 % på Dale Garn Lerke hos Adlibris
20 % på Dale Garn Lille Lerke hos Adlibris

13 comments

  1. Hei Mona og Gerd,

    Nå er det lagt ut en lenke der dere kan finne den.

    Takk for at dere sa fra! 🙂

    -Strikkeoppskrift.com

  2. Jeg har ikke skriver ..så jeg må da spørre om det er mulig å få den på mail:Får et oldebarn i juni..har lyst til å strikke dette teppet. Rita Waglen Johansen. 🙂

  3. Hei! Sitter å strikker dette hjerteteppet, helt nydelig!! Men hvor mange riller er det mellom hver rapport?? Ser bare rutemønsteret😱

  4. Hei Veronika,

    Det står i oppskriften «10 masker på sidene og 5 masker mellom hjertene strikkes rett på retten og vrangen.»

  5. Hei
    Er fersk strikker og har strikket hjerteteppe i babyull lanett og i drobs baby merino. Det første vasket jeg og det strekkte seg så ble ikke fint. Ble anbefalt drops og det skjedde igjen. Noen som kan tipse om hva som bør gjøres sier jeg tusen takk.
    Mvh Anita

  6. Hei Anne,

    Du kan hente den ned ved å trykke på den lenka etter NB, da blir den lastet ned som en PDF.

    -Strikkeoppskrift.com

  7. Hei Sigrun,

    Du kan hente det ned via lenka i innlegget. Det tar littegrann tid, men det er bare å vente, så blir det hentet ned som en pdf-fil.

  8. Sitter og strikker dette nå. Hvor mange riller skal mellom hver «runde» med hjertediagrammer? Har nå strikket ferdig 6 hjerter etter mønsteret side om side med 5 masker mellom mønster, men hvor mange riller skal jeg ha før neste omgang hjerter?