Dagens gratisoppskrift: Hjerteteppe

Hver dag legger vi ut tips om en gratis strikkeoppskrift. Noen ganger er det en ny oppskrift, andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen.

Dagens oppskrift: Hjerteteppe av Quiltehuset

NB: Lenka i innlegget over fungerer ikke lenger, men du finner oppskriften her (Hentes ned som PDF)

Foto: With love by Ane

Populære innlegg

Annonse: Tilbud på strikkebøker

20 % på engelske hobbybøker hos Adlibris
Opptil 20 % på pensum hos Adlibris

Annonse: Tilbud på garn

Rito Garn & Hobby fyller 7 år, med mange gode tilbud
20 % på Drops Merino Extra Fine hos Adlibris
Opptil 25 % på Viking Alpaca Fine og Baby Ull hos Adlibris

20 comments

  1. Hei. Jeg kan ikke finne oppskrift til hjerteteppe. Er det mulig å få det tilsendt på mail?

  2. Hei Mona og Gerd,

    Nå er det lagt ut en lenke der dere kan finne den.

    Takk for at dere sa fra! 🙂

    -Strikkeoppskrift.com

  3. Jeg har ikke skriver ..så jeg må da spørre om det er mulig å få den på mail:Får et oldebarn i juni..har lyst til å strikke dette teppet. Rita Waglen Johansen. 🙂

  4. Hei! Sitter å strikker dette hjerteteppet, helt nydelig!! Men hvor mange riller er det mellom hver rapport?? Ser bare rutemønsteret😱

  5. Hei Veronika,

    Det står i oppskriften «10 masker på sidene og 5 masker mellom hjertene strikkes rett på retten og vrangen.»

  6. Hei
    Er fersk strikker og har strikket hjerteteppe i babyull lanett og i drobs baby merino. Det første vasket jeg og det strekkte seg så ble ikke fint. Ble anbefalt drops og det skjedde igjen. Noen som kan tipse om hva som bør gjøres sier jeg tusen takk.
    Mvh Anita

  7. Hei Anne,

    Du kan hente den ned ved å trykke på den lenka etter NB, da blir den lastet ned som en PDF.

    -Strikkeoppskrift.com

  8. Hei Sigrun,

    Du kan hente det ned via lenka i innlegget. Det tar littegrann tid, men det er bare å vente, så blir det hentet ned som en pdf-fil.

  9. Sitter og strikker dette nå. Hvor mange riller skal mellom hver «runde» med hjertediagrammer? Har nå strikket ferdig 6 hjerter etter mønsteret side om side med 5 masker mellom mønster, men hvor mange riller skal jeg ha før neste omgang hjerter?

  10. Hei, er det feil i mønsteret? Ser i rad 2 at det er 2 m skal den bort? 1. rad 1 vr, 2. rad 3 vr osv?

      1. Diagrammet er rett ut fra sånn det er på det ferdig strikkede teppet. Men du står jo fritt til å strikke hjertet slik du ønsker selv 🙂

  11. Hei! Finner ikke noe i mønsteret som sier hvor mange riller det skal være mellom hver hjerterad (horisontalt).Ser ut på bildet som det er 4 riller, altså 8 pinner. Stemmer det?