Annonse

Termokopper med Mariusmønster fra Menu.

249,- for to hos Bokkilden: Nordic Wool Marius

 

Annonse

Oppskrift på Mariusgenser

Jeg får med jevne mellomrom e-post der besøkende spør om jeg vet om det ligger oppskrift på Marius-gensere noe sted på nett.

Det er Sandnes Garn som eier håndstrikkerettighetene til Marius-mønsteret, og det er dermed bare de som kan selge oppskrifter på ulike plagg med marius-mønster. Det er ikke lov å legge ut slike mønsteret på nett.

Hefter med Marius-oppskrifter får du dermed kjøpt hos Sandnes Garns forhandlere.

NYHET! Endelig en egen Mariusbok!

Mariusmønsteret fyller snart 60 år, og er mer populært enn noensinne. Da passer det perfekt at det endelig kommer en bok stappfull av Marius-oppskrifter!

Denne boka forteller den spennende historien om Mariusmønsteret, og innholder hele 45 lettfattelige strikkemønster på alt fra miniskjørt og hundegenser til puter, grytekluter og iPad-trekk – alt med Mariusmønster.

Andre bøker



I bøkene Norsk strikk og Norsk småstrikk, finner man oppskrift på mange norske klassikere, deriblant Marius-gensere og -pannebånd.

Oppskriftshefter

Du finner Marius-oppskrifter i disse oppskriftsheftene:

Tema 35 Norske Ikoner Voksne

Her finner du oppskrift på Marius-gensere i moderne uttrykk:

Ensfarget genser med vrangbord og taktilt Marius-mønster, Marius II med raglan og rundt bærestykke, genser med rundt bærestykke, kofte med rundt bærestykke

Tema 34 Norske Ikoner Barn

Tema 30 Klassikere 0-4 år

Her finner du oppskrift på:

Genser, genser med rundt bærestykke, jakke, jakke med rund sal, tunika, kjole med rundt bærestykke, seleskjørt, dress, body, knestrømper, lue med klaffer, vognteppe, kjørepose

Tema 29 Marius

Her finner du oppskrift på:

Klassisk Marius-genser, genser, genser med rund sal, jakke med hette, vest, tunika med rund sal, kjole med rundt bærestykke, skjørt, seleskjørt, hotpants, poncho, sokker, knestrømper, lue, pulsvanter, PC-veske, trekk til iPad, iPhone-sokk, genser til hund, puff, grytekluter, løper, presskannetrekk, trekk til vinkartong, trekk til Zalo-flaske, ølvott, trekk til tennbriketter

Tema 15 Voksne / Klassikere

Her finner du oppskrift på: Genser, genser med vrangbord, genser med rund sal, jakke med hette og glidelås, vest, vest med rundt bærestykke, tunika med rundt bærestykke, kofte, lue, cap, pannebånd, knestrømper.

Tema 10 Barn/ Klassikere

Her finner du oppskrift på:

Genser, genser med rundfelling, lue, hel dress

Tema 25 Sandnes Poncho

Her finner du oppskrift på: Poncho


Boklenkene i dette innlegget er annonselenker

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

  1. Hei. Jeg skal strike en Marius genser rundstrikk i Sisu-garn i størelse 10-12år . Er det noen som har felling i mønster i Sisu på mønster raport er det bare i Smart garn. Er det noen som kan hjelpe med fellingen.??? Har Mariusbok og mønsterhefte Klassikere der er det ingen oppskrift i rundfelling i Sisu garn. Håper at det er noen som ksn hjelpe.

    Skrevet av Marit Nilsen 28. januar 2014, 21:37
  2. Hei jeg lurte på om det finess noe mønster med raglandfelling på matius herre genser ,og om det er i salg
    May benthe

    Skrevet av May benthe 19. februar 2014, 12:39
  3. Hei:-) Jeg prøver å strikke marius-genser i størrelse xxxl,men får ikke mønsteret til å stemme i forhold til montering. Fikk beskjed om å legge opp 288 masker (xxl) og legge pp på 18 masker til=306 masker. Men dette stemmer ikke med mønsteret som jeg har fra heftet. Kan noen tipse meg om hva som er riktig maskeantall? Tusen takk:-)

    Skrevet av Inger Johanne Strande 8. oktober 2014, 14:35

Du kan gjerne legge igjen en kommentar til dette innlegget

Populært akkurat nå



Siste innlegg

Dagens kjøpeoppskrift: Kort boblegenser
23. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Tunika med raglan
22. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Damejakka Eng og åker
22. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Flamingogenser med rundfelling
22. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Collegestrikkejakke
21. juni 2017
Stort garnsalg hos Adlibris: 20 – 30 % avslag
21. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Sjalsvest
21. juni 2017
«Sommerstrikk» 35 vakre plagg til solrike dager
20. juni 2017
«Klompelompe» Strikk året rundt
20. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Villmarksgenseren
20. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Let’s Play
19. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Zebraskjorte
19. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Borderline Vertigo
19. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Blåklokke
18. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Nadia tunika
17. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Teppesjal
17. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Summer Grazing til barn
17. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Preppy in Pink
16. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Skabekrukke
15. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Spurvejakke
15. juni 2017
Dagstilbud hos Ark: 99,- for «Den store sokkeboka»
15. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Raglan-genser & skjørt
14. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Gresstuesokker
14. juni 2017
Dagens gratisoppskrift: Coco Kidsilk Kardigan
13. juni 2017
Dagens kjøpeoppskrift: Tropenatt
13. juni 2017
 

Kan vi friste med noe annet, eller vil du kanskje opp til toppen?

 

Strikkehjelp



Annonse:
Kjøp strikkebøker

  • Tanum
  • Bokkilden
  • Haugen Bok
  • Cdon.com
  • Amazon.co.uk
 

Strikkebøker



Annonse

Siste fra bloggen



Annonse

 
Annonsører: