// Gratis mønster på Selbuvotter
 

Annonse

 

Strikkeoppskrifter

Gratis mønster på Selbuvotter

Strikker og blogger Henriette har laget et gratis mønster på Selbuvotter, som hun villig deler med oss alle.

Uelegants Selbuvotter


Dette mønsteret er basert på Selbusokkene hennes bestemoren pleide å strikke.

Du finner vottemønsteret her


* * *

Ønsker du flere Selbu-oppskrifter?

Da er boka «Selbuvotten: Vakre mønster frå ein norsk strikketradisjon» noe for deg.

Selbovotten


Boka er en oversettelse av den amerikanske forfatteren Terri Sheas bok «Selbuvotter: Biography of a Knitting Tradition» fra 2007, og her får du vite alt du trenger for å komme i gang med å strikke votter i ulike mønster og farger.

Boka inneholder både kulturhistorisk stoff om de kjente vottene, og en enkel innføring i strikketeknikken.

Over 30 oppskrifter på ulike Selbuvotter gir deg fremgangsmåten trinn for trinn.

Boka er illustrert med fargebilder og mønsterskjema.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

  1. Hvordan gjør man tommelen. Dvs jeg synest at det er vanskelig å få til begynnelsen på tommelen. Like ettr vrangborden. Håper på en grei forklaring på dette.
    Mvh Gerda Johnsen

    Skrevet av Gerda Johnsen 17. august 2010, 10:49
  2. Hej
    ska försöka att sticka dom fina vantarna. Ser svårt ut men det är värt ett försök, vill gärna ha ett par. Dom är så jätte fina. Tusen tack för mönstret.
    hare gott
    Maritja

    Skrevet av maritja Bergner 14. januar 2011, 9:35
  3. [...] øverste vottene du ser her er en dame modell.. Mønsteret fant jeg her, og er gratis! Det var noen få ting jeg stusset over i begynnelsen, så hvis du lurer på noe, kan [...]

    Skrevet av Selbuvotter! « Kan ikke? Prøv da vel! 19. juni 2011, 21:44
  4. KJEMPEFINE OPPSKRIFTER..

    Skrevet av AUD SVENDSRUD 19. juli 2011, 23:13
  5. [...] Mønsteret jeg har brukt er hentet fra denne nettsiden: http://www.strikkeoppskrift.com/gratis-monster-pa-selbuvotter [...]

    Skrevet av Vær med du også… « Småprat og annen hverdagskost..! 12. november 2011, 22:36
  6. [...] Mønsteret jeg har brukt er hentet fra denne nettsiden: http://www.strikkeoppskrift.com/gratis-monster-pa-selbuvotter [...]

    Skrevet av Vær med du også… « Kan ikke? Prøv da vel! 12. november 2011, 22:41
  7. dette er kjempeflott! jeg har ikke penger til å kjøpe julegaver,men garn har jeg.tusen takk.

    Skrevet av kari lien oberath 5. desember 2013, 22:52
  8. Hei!
    Jeg har et spm angående mønsteret øverst på siden. Det står «Strikk en omg
    glattstrikk, øk 4 m jevnt. Strikk mønster etter diagrammet.» Da blir antall masker 60, men det er bare 56 masker i mønsteret. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gjøre det?

    Håper noen kan hjelpe meg :)

    Skrevet av Ane Roalkvam 23. januar 2014, 23:43

Du kan gjerne legge igjen en kommentar til dette innlegget

Selbuvotten

Selbuvotten

 

Dette er den første store boka om den vakre og tradisjonsrike Selbuvotten.

Her får du vite alt du trenger for å komme i gang med å strikke votter i ulike mønster og farger.

Boka inneholder både kulturhistorisk stoff om de kjente vottene, og en enkel innføring i strikketeknikken.

Over 30 oppskrifter på ulike Selbuvotter gir deg fremgangsmåten trinn for trinn. Boka er illustrert med fargebilder og mønsterskjema.

[ Kjøp hos Tanum ]
[ Kjøp hos Haugen Bok ]
[ Kjøp hos Bokkilden ]


Siste innlegg

Dagens kjøpeoppskrift: Gåsunger
15. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Solution
14. april 2014
Dagens gratisoppskrift: Sokkene Jessi
14. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Mix og strikk din egen by eller husrekke
13. april 2014
Dagens gratisoppskrift: Kortermet genser
12. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Nordic Stockings for Men
12. april 2014
«75 strikkede blomsterblokker» av Lesley Stanfield
11. april 2014
Dagens påskeoppskrift: Lodne påskekyllinger
11. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Garsnes Elgen
11. april 2014
Dagens gratisoppskrift: Vimpel-votter til mann
10. april 2014
Dagens påskeoppskrift: Kikiri-Key
10. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Flagretopp
10. april 2014
Dagens gratisoppskrift: Cheeky Chicken Kyllingbukse
9. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Påskesokk
9. april 2014
Dagens påskeoppskrift: Fruktkurv
8. april 2014
«Strikk til smårollinger» av Mette Harbo og Eli Østgård
8. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Liten bygenser
8. april 2014
Dagens påskeoppskrift: Tovede eggevarmere
7. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Button Candy Hat
7. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Luen Isabell
7. april 2014
Dagens påskeoppskrift: Easter Egg Bunny Cozies
6. april 2014
1814 Løvevott av Arne & Carlos
6. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Fjäril Mini
6. april 2014
Dagens gratisoppskrift: Smukt sjal i vendestrik
5. april 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Happy go Scrappy
5. april 2014
 

Kan vi friste med noe annet, eller vil du kanskje opp til toppen?

 

Strikkehjelp



Annonse:
Kjøp strikkebøker

  • Ark.no
  • Bokkilden
  • Haugen Bok
  • Cdon.com
  • Amazon.co.uk
 
 
Annonsører: