// Gratis mønster på Selbuvotter
 

Annonse

 

Strikkeoppskrifter

Gratis mønster på Selbuvotter

Strikker og blogger Henriette har laget et gratis mønster på Selbuvotter, som hun villig deler med oss alle.

Uelegants Selbuvotter


Dette mønsteret er basert på Selbusokkene hennes bestemoren pleide å strikke.

Du finner vottemønsteret her


* * *

Ønsker du flere Selbu-oppskrifter?

Da er boka «Selbuvotten: Vakre mønster frå ein norsk strikketradisjon» noe for deg.

Selbovotten


Boka er en oversettelse av den amerikanske forfatteren Terri Sheas bok «Selbuvotter: Biography of a Knitting Tradition» fra 2007, og her får du vite alt du trenger for å komme i gang med å strikke votter i ulike mønster og farger.

Boka inneholder både kulturhistorisk stoff om de kjente vottene, og en enkel innføring i strikketeknikken.

Over 30 oppskrifter på ulike Selbuvotter gir deg fremgangsmåten trinn for trinn.

Boka er illustrert med fargebilder og mønsterskjema.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentarer

  1. Hvordan gjør man tommelen. Dvs jeg synest at det er vanskelig å få til begynnelsen på tommelen. Like ettr vrangborden. Håper på en grei forklaring på dette.
    Mvh Gerda Johnsen

    Skrevet av Gerda Johnsen 17. august 2010, 10:49
  2. Hej
    ska försöka att sticka dom fina vantarna. Ser svårt ut men det är värt ett försök, vill gärna ha ett par. Dom är så jätte fina. Tusen tack för mönstret.
    hare gott
    Maritja

    Skrevet av maritja Bergner 14. januar 2011, 9:35
  3. [...] øverste vottene du ser her er en dame modell.. Mønsteret fant jeg her, og er gratis! Det var noen få ting jeg stusset over i begynnelsen, så hvis du lurer på noe, kan [...]

    Skrevet av Selbuvotter! « Kan ikke? Prøv da vel! 19. juni 2011, 21:44
  4. KJEMPEFINE OPPSKRIFTER..

    Skrevet av AUD SVENDSRUD 19. juli 2011, 23:13
  5. [...] Mønsteret jeg har brukt er hentet fra denne nettsiden: http://www.strikkeoppskrift.com/gratis-monster-pa-selbuvotter [...]

    Skrevet av Vær med du også… « Småprat og annen hverdagskost..! 12. november 2011, 22:36
  6. [...] Mønsteret jeg har brukt er hentet fra denne nettsiden: http://www.strikkeoppskrift.com/gratis-monster-pa-selbuvotter [...]

    Skrevet av Vær med du også… « Kan ikke? Prøv da vel! 12. november 2011, 22:41
  7. dette er kjempeflott! jeg har ikke penger til å kjøpe julegaver,men garn har jeg.tusen takk.

    Skrevet av kari lien oberath 5. desember 2013, 22:52
  8. Hei!
    Jeg har et spm angående mønsteret øverst på siden. Det står «Strikk en omg
    glattstrikk, øk 4 m jevnt. Strikk mønster etter diagrammet.» Da blir antall masker 60, men det er bare 56 masker i mønsteret. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gjøre det?

    Håper noen kan hjelpe meg :)

    Skrevet av Ane Roalkvam 23. januar 2014, 23:43
  9. […] Langt færre ville ha hørt om Selbu hvis ikke det var for vottene. […]

    Skrevet av Se der er landet vårt! | Navnet er merkevarens mest anvendte kjennetegn. Og derfor det viktigste. 23. april 2014, 18:30

Du kan gjerne legge igjen en kommentar til dette innlegget

Selbuvotten

Selbuvotten

 

Dette er den første store boka om den vakre og tradisjonsrike Selbuvotten.

Her får du vite alt du trenger for å komme i gang med å strikke votter i ulike mønster og farger.

Boka inneholder både kulturhistorisk stoff om de kjente vottene, og en enkel innføring i strikketeknikken.

Over 30 oppskrifter på ulike Selbuvotter gir deg fremgangsmåten trinn for trinn. Boka er illustrert med fargebilder og mønsterskjema.

[ Kjøp hos Tanum ]
[ Kjøp hos Haugen Bok ]
[ Kjøp hos Bokkilden ]


Siste innlegg

Dagens kjøpeoppskrift: Stedmoderblomster
31. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Pulsvarmere med rever
31. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Latifolia
30. august 2014
Nyheter i Jorids mønsterbutikk: Nordpolen Sokker, Lue og Votter
30. august 2014
Dagens gratisoppskrift: A Good Nights Work
29. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Gråvær
29. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Vega Hat
29. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Mirabel
29. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Skedaddle
27. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Starry Starry Night Socks
27. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Prewrapped Wrap
26. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Elin
26. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Lue med dusk og sikksakkmønster
25. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: VIN-Tanter
25. august 2014
«Strikk til mamma og mini» av Charlott Pettersen
25. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Gentle Breeze
24. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: High Plains
24. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Lavender Frost
23. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Lett lekesett
23. august 2014
Dagens gratisoppskrift: McDreamy
22. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Nostalgi-votter
22. august 2014
Dagens gratisoppskrift: Kamille-jakka
21. august 2014
Dagens kjøpeoppskrift: Yndlingen
21. august 2014
«Strikk meir til nøstebarn» av Kathrine Gregersen
21. august 2014
Gratis mønster: Vanjas varme kofte
21. august 2014
 

Kan vi friste med noe annet, eller vil du kanskje opp til toppen?

 

Strikkehjelp



Annonse:
Kjøp strikkebøker

  • Ark.no
  • Bokkilden
  • Haugen Bok
  • Cdon.com
  • Amazon.co.uk
 

Siste fra bloggen



Annonse

 
Annonsører: