DELTA I VÅR ADVENTSKALENDER ... MANGE FINE PREMIER!

Onsdag 6. desember

Hei strikkevenner, og hjertelig god onsdag!

I går lurte vi på hvilken fugl dere tror pryder Jorids «Hyttevotter»:


Selv ser jeg det som en kjøttmeis, men (strikke)kunst er jo subjektivt – så her blir alle svar ansett som rette :-)

Her er noen av svarene som kom inn:

Den vakre kjøttmeisen

Sett med mine øyne, så er det den koslige kjøttmeisen.

Det må være blåmeiser. De er så små og søte der de kommer på fuglebrettet hver dag.

Tja, kan jo ikke si at jeg er så bevandret i fugleverden , men tipper det er en kjøttmeis.
En ting er i alle fall sikkert ,det er noen flotte votter.

Ser ut som kjøttmeis. Men ved å bytte farge kan det også være feks dompap eller titing

De vottene, og fargene, er til å bli glad av…er det to meiser som sitter å fryder seg blant alt det grønne??

Dette var vanskelig å se, enda jeg gikk en tur inn i den fantastiske mønsterbutikken og rett inn i Muffins verden på smaksprøve. Det kan være gulspurv.

Det må vel være blåmeis, men kun fantasien setter grenser vil jeg tro. Strikker jeg dem selv, blir fuglene kanskje brodert som dompap.

Hyttevotten syns jeg er kul,
pyntet med en fugl, fin og gul.
Er det meis eller spurv? Det er ikke lett
Jeg tror nok at kjøttmeis er rett.

Det må da være en kjøttmeis :-) De er fæle til å erte katten her i huset, hun har klatret høyt opp i naboens tre for å forsøke fange fuglen.

Det må jo være en kjøttmeis.
Da jeg var lita fant min onkel en forlatt kjøttmeisunge. Denne passet han på og ga mat. Så fikk jeg den og den var med lenge. Den fløy ut og inn og hadde det veldig fint, men kanskje ble den for tam og uredd?
Hyttevottene er nydelige og absolutt på todolista.

Det må være kjøttmeis. Utrolig fine votter. Blir nok sånne under juletreet neste år 😊

Spurv/Blåmeis/kjøttmeis i fasong, som kan bli som man vil med egne farger.

På vottene som er avbildet i oppskriften er fuglene gule og svarte med blå detaljer, så da går jeg for blåmeis. (Har forøvrig votter fra Jorid på pinnene akkurat nå, jeg strikker Skreivotter i julegave!)

Det er vel i utgangspunktet ei kjøttmeis, men sidan ein kan bruke dei fargane ein vil, kan det faktisk bli både blåmeis og dompap og kanskje akkurat den fuglen ein vil? Det er det som er så kjekt med strikking, at ein kan tilpasse det akkurat sin eigen smak, fargepreferanse og størrelse.

Bedre på strikking enn på fuglar, men er det ikkje ei blåmeis?


Dagens spørsmål

I dag vil vi gjerne høre om en annen strikker noen gang har gitt deg et lurt strikketips eller lært deg en smart teknikk, stort eller smått, som du gjerne vil dele videre?

Kommer du ikke på noe, kan du bare ønske oss alle en riktig god dag! :-)

Svar

Ditt navn

Din e-post

Annonse

 

 
 

Kan vi friste med noe annet, eller vil du kanskje opp til toppen?

 

Strikkehjelp



Annonse:
Kjøp strikkebøker

  • Haugen Bok
  • Cdon.com
  • Amazon.co.uk
 

Strikkebøker



Annonse

Siste fra bloggen



Annonse

 
Annonsører: