DELTA I VÅR ADVENTSKALENDER ... MANGE FINE PREMIER!

Tirsdag 5. desember

Hei strikkevenn, og riktig god tirsdag! Jeg håper dere alle har en fin uke så langt :-)

Her er noen av svarene vi fikk inn i går:

Ja det gjør jeg. Blir stort sett en liten vri når man strikker 🙈

Tja noen notater kan det bli men da mest på oppskrifta. Mamsen noterte ofte når hun startet og sluttet på arbeidet og hvem det var til. Morsomt å se tilbake på over 50 år etterpå ♡

Noen ganger, men da på løse papirer som selvfølgelig blir borte til den dagen jeg trenger de. Mange ganger noterer jeg ikke og angrer meg stort mange ganger. Så strikkejournalen er som lagt for meg. Bare må ha en slik ❤.

Nei. Men jeg tenker stadig at jeg burde gjort det.

Når jeg strikker til voksne eller barn,
noterer jeg strikkefasthet, pinner og garn.
Tar bilde av alt, for det syns jeg er kjekt,
og bruker det gjerne ved seinere prosjekt.

Nei, men jeg holder regnskap over hvor mye garn jeg har brukt og hvor mye jeg kjøper. Når lageret blir for stort innfører jeg følgende regel: For å få kjøpe 100g garn må jeg ha avsluttet et arbeid på minst 200g (festet tråder og alt).

Nei, jeg plaier ikke det. Men det er veldig lurt å gjøre det. Jeg forandret en votteoppskrift en gang, og resultatet var helt perfekt. Jeg har lyst til å strike dem igjen; men husker ikke hvilke forandringer jeg gjorde.. jeg får prøve og feile, det går jo det også. og ta notater neste gang.

Veldig ofte, men jeg gjør det digitalt på Ravelry

Ja, særlig hvis jeg finner på en oppskrift eller endrer en. (og har alltid trodd at jeg er rar som gjør det) Jeg har også små lapper i garnkurven med oversikt over hvilke pinner jeg har, men det blir ganske rotete. Må nok skaffe meg en strikkejournal etter hvert Den er jo laget for sånne som meg!

Nei det har jeg vel knapt gjort noen gang….

Huff, nei, eg trur eg har ein vanvittig hukommelse, noke som gong på gong viser seg å ikkje stemme, så ei sånn bok burde eg absolutt ha hatt meg….

Å ja, det har jeg gjort i mange år. Skriver hva jeg har strikka, hva slags garn med fargenr som er brukt og hvor mye garn som har gått med. Fikk ideen etter ei som sa at ho la 10 kr til side for hvert 50 g nøste ho strikka opp-for så å spare pengene til noe. Så langt kom ikke jeg. Ble bare mere garn….

Går fremdeles i den trua at «dette husker jeg til neste gang»….det skjer jo ikke..

Siden 2004 er alt jeg har laget behørlig notert i en bok,med angivelse av garn og hvem som har fått produktet m.m. Har også en mappe på pc’en med fotografier av hver enkelt ting. Orden i sysakene må det være… ;-)


Jorid


Jorid er ei kreativ dame som lager flotte og gøyale mønster til votter, luer og sokker til barn og voksne.

Til denne adventskalenderen har Jorid gitt fem gavekort på valgfritt vottemønster fra sin strikkemønster-butikk.

Det har blitt for en juletradisjon å regne at Jorid bidrar, for dette er faktisk niende året Jorid gir oss mønster vi kan gi bort. Det er ikke verst! :-)

PS: I desember gir Jorid bort mønster på facebook-siden sin hver dag. Om du ikke allerede er med på moroa, kan du delta her!


Dagens spørsmål

Tidligere i høst designet Jorid et par flotte votter som fikk navnet «Hyttevotter».

Hvilken fugl er det som har fått æren av å komme på disse vottene?

PS: Vil du ha hjelp til spørsmålet, sjekk ut mønster-butikken

Svar

Ditt navn

Din e-post

Annonse

 

 
 

Kan vi friste med noe annet, eller vil du kanskje opp til toppen?

 

Strikkehjelp



Annonse:
Kjøp strikkebøker

  • Haugen Bok
  • Cdon.com
  • Amazon.co.uk
 

Strikkebøker



Annonse

Siste fra bloggen



Annonse

 
Annonsører: