Adventskalender 2. desember 2019

Se premiene / Se reglene

Sponsorer: Rito Garn & Hobby / Adlibris / J.M Stenersens Forlag / Pickles / Jorid

Hei strikkevenner, og riktig god første mandag i advent.

Det har rast inn med koselige svar på gårsdagens luke!

Som alltid er det både nye og kjente navn å se, og det er veldig hyggelig! Vi håper mange av dere står løpet ut, og følger oss helt frem til julaften! 🙂

Og ikke glem at jo flere dager du deltar, jo større sjanse har du for å vinne!

 

Her er noen av svarene vi har fått

Her var det mange fristelsar for ei strikkeglad dame frå Sogn 😍

Her var det så mange flotte premier, så ikke enkelt å velge. Men, premiepakke 1 med rundpinner hadde vært kjekt å ha. Bare det å ha de samlet på ett sted, har hjulpet et rotehode.

Rundpinnesett, filtnett, sokkeblokker og selvfølgelig twist til kaffen 😀

Alt tror jeg. Alle gavene er jo så flotte.
Gleder meg til en ny runde med adventskalenderen hos dere. Dette er det morsomste og koseligste i hele adventstiden. Tror jeg har vært med i alle årene.

Sokkeblokkerne hadde hvert kjekk å hatt 😁

Ja, det er mye som frister, men skal jeg velge så må det bli Vottemønstre fra Jorid og Sokkeblokkere (da skal jeg legge meg i trening på å strikke sokker!)

Her var det mye som fristet. Og på topp kommer rundpinnesettet. Men vottemønster er midt i blinken for meg i disse dager, og Twist er alltid en slager. (Jeg har mine favoritter, jeg også.)

Ja, mange fristelser, men spesielt «Infinity Hearts rundpinnesett» – lurer på om julenissen har slike?

Åh, alt egentlig 🥰 Men alker mest begeistret ville jeg bli for vottemønster, klompelompeboka, strikkenett i tøy og rundpinnesettet- ja og så twisten selvfølgelig. Alt blir bedre med litt twist 🙈🙊 God advent 🎅

Ja takk! Alle pakkar freistar ! Flotte premiar dette året også! Trur eg har delteke i samtlege 11 år, utan vinnarlukke 😀Takk for at dokke lagar til adventskalender for oss! Ha ei fin adventstid!

De sokkblokkerne av tre ser helt nydelig ut. Og jeg trenger et nytt sett med utskiftbare pinner. Og her var det veldig fargerikt sett, det liker jeg godt.
God forjulstid og riktig lykke til med årets kalender.

Ja! Klompelompe 👍

Selvfølgelig frister det med premie. Spesielt Infiniti Hearts rundpinnesett. Har selvfølgelig strikkepinner som alle har, men de er av den gamle sorten men litt for runde spisser så de er litt vanskelig å strikke med alt etter hvilket mønster jeg strikker. Har blitt veldig glad i å strikke noe som er utfordrende. Må bare fortelle at pinnene jeg har er fra min mor som døde i 1974. Så de er gamle å egentlig skulle ha blitt utskiftet for lenge siden., men økonomi når en er ufør er en sak for seg selv. Tusen takk for alle de fine mønstrene dere legger ut. Blir flittig benyttet. Krysser fingrene 😁😁😁

Det var mye fint å vinne, men det er ikke så viktig om en vinner eller ikke. Det morsomme er å delta og se hva de andre deltakerne er opptatt av.

Filtnettet! 😍😍😍 Får aldri nok strikkenett, og teksten passer som bare det 😁

Det var mye som fristet også i år 🎅🏼 Pinnene er veeeeldig fristende 😊

Mange fine premier her. Ønsker meg egentlig alle sammen.

Helt sikkert😊 Især Klompelompe Lompe bogen frister, jeg har rigtig mange af deres bøger. Men lige præcis denne mangler jeg😍🤶🏻

Rundpinnesettet! Da kunne jeg gitt det til søskenbarnet mitt som nettopp er begynt å strikke igjen.

Har ikke prøvd slike utskiftbare rundpinner før, så det hadde vært morro å vinne. Ellers så har Jorid mange fine mønster, så en oppskrift derfra hadde også vært velkommen.

Jeg har det jeg trenger for egen del, og skulle jeg vinne noe, blir det nok en basargevinst av det.

Sokkeblokker! Dette visste jeg ikke fantes.

Masse, dette var jo rene snop-posen! Garn, pinner, oppskrifter, nydelig filtnett, stæsj og snop, trenger man egentlig noe mer?

Nøsteholder frister veldig siden jeg plages litt med at nøstet lever ditt eget liv av og til

Ja, flere ting. Likte spesielt godt nøsteholderen. Ingen advent uten deres julekalender .God førjulstid 🙂

Jeg har ikke vinnerlykke og ville vær glad om jeg bare vant!

Mycket fina priser. Kan tänka mig vad som helst.

Premie pakke 2 frister, jeg liker filtvesken, alltid glad i sjokolade :-), garnholder og maskemarkører er kjekt når det skal strikkes fra «Ensemble» heftet. Og det beste av alt er og kunne ta det hele med til min venninde Marina for å ha selskap og veiledning til strikkeprosjektene.

Klompelompeboka og strikkepinnesett har stått på ønskelista leeeeenge

Strikkepinner er noe jeg alltid ønsker meg,så Infinity Hearts Rundpinnesett med utskiftbare rundpinner hadde vært midt i blinken ,da jeg strikker mye.Noe som man har lenge,og blir flittig brukt.Tenk at så fine pinner kan lage de fineste plagg.Både til nytte og fest.Dessuten er det alltid plass til en strikkebok/hefte i hylla.Gjerne en sokkeblokker også!

ALT! Jeg blir overlykkelig for uansett, så lenge det har noe med garn å gjøre 😄

Premiene er flotte og fine
og om noen skulle bli mine
ønsker jeg å være en vinner
av settet med runde pinner



Dagens spørsmål

De siste par årene har vi latt dere deltagere stå for mange av spørsmålene, og det har resultert i fine spørsmål!

Vi vil derfor gjøre det samme i år, og spørsmålet i dag blir derfor:

Dersom du skulle stilt Dagens spørsmål, hva skulle det vært?

Det kan være hva som helst, om strikking og håndarbeid, jul og tradisjoner, eller livet generelt 🙂

Kommer du ikke på noe, så ikke fortvil. Da kan du bare ønske oss alle en god adventstid 🙂